Friday, January 13, 2012

Indahnya Bunga-Bunga Eksotik di Taman Tasik Perdana


Salah satu bunga yang menarik di Taman Tasik
Perdana
Baru baru ini saya berkesempatan  untuk beriadah di Taman Tasik Perdana, Kuala Lumpur. Dah lama saya tak pergi ke sana walaupun tempat ini bukannya jauh sangat. 


Cuma kadang- kadang bila terfikir taman ini selalu mempunyai masalah parking menyebabkan saya berfikir dua kali untuk beriadah di sini. Bagi seseorang yang mengalami masalah tidak dapat berjalan jauh seperti saya, Tasik Perdana mungkin kurang sesuai kerana tempat meletak kenderaan amat kurang sekali yang berdekatan tempat jogging. 

Biasanya apabila saya ke sana satu ketika dahulu, tempat yang dituju ialah tempat permainan yang terletak tidak jauh dari Kelab diraja Perdana. Kali ini oleh kerana tempat itu sangat penuh kami terpaksa menumpang di tempat meletak kenderaan kakitangan. Tak apa kot sebab hari itu hari ahad.

Apa yang menariknya jalan masuk ke kawasan taman ini di hiasi dengan pokok- pokok orkid yang disusun tinggi. Sebaik sahaja masuk ke kawasan ini kelihatan deretan bunga lavender (saya kurang pasti) menghiasi bahu jalan. Saya cuba  mencium baunya dan mendapati baunya agak harum. 


Berjalan jalan di kawasan ini seolah olah berjalan di kawasan taman bunga yang eksotik .MasyAllah. Sesungguhnya Allah menjadikan bunga- bunga yang indah  ini untuk menenangkan hati kita sambil menyuruh kita mensyukuri nikmat yang diberikan kepada kita. 


Di tepi satu bahu jalan terdapat satu air terjun buatan yang agak besar.Terdapat banyak bunga berwarna warni yang belum pernah aku lihat sebelum ini. Susunan pokok pokok ini juga kemas dan tidak kelihatan serabut. 


Menariknya taman ini dijaga agar sentiasa kelihatan bersih dan rata-rata pengunjung ke taman ini  tidak mengacau keindahan bunga ini dengan sengaja memetik dan mematahkannya.

No comments:

Post a Comment